راهنمای ثبت نام سامانه ارسال ایرانسل و پیامک صوتی
قبل از ثبت نام "سامانه ارسال ایرانسل و پیامک صوتی" ، حتماً باید "سامانه پیام کوتاه جدید" را ثبت نام کرده باشید. ابتدا وارد سایت (www.SMSMELI.com) بشوید (همین سایت). منوی: "صفحه اصلی" را کلیک نمایید. سپس در قسمت مربوط به "سامانه ارسال ایرانسل و پیامک صوتی"، گزینۀ: "ثبت نام" را کلیک نمایید. بلافاصله صفحۀ جدیدی باز میشود که بایستی مشخصات کاربر و اطلاعات درخواستی را در آن درج و تکمیل نمایید. چنانچه پس از انتخاب گزینۀ: "ثبت نام" ، وارد صفحۀ مذکور جهت درج مشخصات کاربر و اطلاعات درخواستی، نشدید و وارد صفحۀ لاگین سامانه شدید (صفحه ای که این گزینه ها را دارد: "نام کاربری" - "رمز عبور" - "ورود" - "ثبت نام آنلاین" - "رمزعبور خود را فراموش کرده ام" )، بایستی در همین صفحۀ لاگین، گزینۀ: "ثبت نام آنلاین" را کلیک نمایید.
لطفاً کلیۀ فیلدها و اطلاعات خواسته شده (ستاره دار یا بدون ستاره) را مطابق با "کارت ملی و شناسنامه" و همچنین مطابق با "سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور (www.ilenc.ir) بصورت کامل و با پیشوند - با پسوند - رعایت فاصله ها - درج کلیۀ اعداد و حروف و کلمات و کاراکترها و... درج نمایید. "نام کاربری" : نام کاربری باید دقیقاً همان نام کاربری سامانه پیام کوتاه جدید باشد. در زمان درج نام کاربری، به حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، دقت نمایید. "رمز عبور" : رمز عبوری، بدلخواه درج نمایید. "تکرار رمز" : همان رمز عبور گزینۀ قبلی (گزینۀ: رمز عبور) را مجدداً درج نمایید. "نام کامل" : نام و نام خانوادگی کاربر (نام شخص حقیقی یا نام نمایندۀ شخص حقوقی و یا دولتی) را دقیقاً مطابق با شناسنامه و با پیشوند و پسوند، درج نمایید. "نام شرکت" : منظور از نام شرکت، نام محل کار و فعالیت کاربر حقیقی یا حقوقی و دولتی است. کاربران حقیقی بایستی نام مکانی را درج نمایند که قصد ارسال پیامکهای تبلیغاتی برای آن مکان را دارند؛ مانند: نمایندگی ایران خودرو - کد نمایندگی 341 و کاربران حقوقی و دولتی نیز باید نام مکانی را درج نمایند که نمایندۀ آنجا هستند؛ مانند: اداره کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان. "کدملی" : کدملی کاربر را بدون خط تیره (-) و بصورت 10رقمی و صحیح، درج نمایید. "ش.شناسنامه" : شماره شناسنامه کاربر را بصورت صحیح، درج نمایید. "تلفن ثابت" : شماره تلفن ثابت مکان درج شده در فیلد "نام شرکت" را با پیش شماره (کد) درج نمایید؛ مثلاً: 03432236660 را درج مینمایید و بلافاصله به صورت اتوماتیک توسط سامانه، کد کشور (98+) به اول این شماره اضافه میشود و تبدیل میشود به: 983432236660+ "شماره موبایل" : شماره تلفن همراه کاربر (شخص حقیقی یا نمایندۀ شخص حقوقی و دولتی) را درج نمایید. این شماره حتماً باید وصل و فعال بوده و حتماً مربوط به اپراتور همراه اول باشد (پیش شماره موبایل اپراتور همراه اول (دائمی یا اعتباری): 091 یا 099 است؛ مانند: 09131407800 یا 09901234567). "کدپستی" : کدپستی (10 رقمی) مکان درج شده در فیلد "نام شرکت"را دقیق و صحیح درج نمایید. "ایمیل" : ایمیل فعال و صحیح و امنی را درج نمایید. در نظر داشته باشید که نام کاربری، رمز عبور، بازیابی و تغییر رمز عبور جدید و... علاوه بر ارسال از طریق پیامک به شماره تلفن همراه کاربر، به این ایمیل نیز ارسال میشوند. (تذکر: لطفاً ایمیل را بدون www درج نمایید). "آدرس" : آدرس مکان درج شده در فیلد "نام شرکت" را دقیق و صحیح درج نمایید. "انتخاب پنل" : باید یکی از بسته های سامانه (بسته: ساده / پیشرفته / اداری - شرکتی / نمایندگی) را مطابق با بستۀ واگذار شدۀ سامانه پیام کوتاه جدید، انتخاب نمایید. سپس مبلغ بسته انتخابی شما، بصورت اتوماتیک در محل مربوطه، نمایش داده میشود. ولی کاربرانی که هزینه اشتراک و واگذاری سامانه جدید را پرداخت نموده اند، بابت اشتراک و واگذاری این سامانه ایرانسل/صوتی، هیچ وجهی نباید پرداخت کنند و کاملاً رایگان است و مبلغ نیز عدد صفر را نشان میدهد. "قوانین سامانه" : قوانین سامانه را مطالعه نمایید و سپس روی گزینۀ: "می پذیرم" ، کلیک کنید. داخل مربع کنار گزینۀ: "من ربات نیستم" کلیک نمایید "ثبت نام" : در نهایت بر روی گزینۀ: "ثبت نام" کلیک نمایید.
|
توجه 1: پس از اتمام ثبت نام، بلافاصله بصورت اتوماتیک، یک پیامک به شماره موبایلی که در زمان ثبت نام درج نموده اید، ارسال خواهد شد که شامل: آدرس سایت - نام کاربری و رمز عبور میباشد. این پیامک فقط بمنزلۀ ثبت مشخصات و اطلاعات شما است. چنانچه پیامک مذکور را دریافت ننمودید، با پشتیبانی سامانه و یا دفتر پیامک ملی (03432236660) و یا مدیر سامانه (09131407800) تماس حاصل نمایید؛ و از ثـبـت نـام مـجـدد سـامـانـه، جـداً خـودداری فـرمـایـیـد زیرا در ازاء هر ثبت نام سامانه، مشمول و متعهد به پرداخت هزینه آن خواهید شد.
توجه 2: پس از دریافت پیامک نام کاربری و رمز عبور، وارد سایت پیام کوتاه ملی به آدرس: www.SMSMELI.com شوید. سپس در قسمت مربوط به "سامانه ایرانسل/صوتی" ، نام کاربری و رمز عبور را درج نمایید و سپس بر روی گزینه: "ورود" کلیک نمایید تا وارد سامانه شوید. سپس در همان صفحه اول، بر روی گزینۀ: "ارسال کد" ، کلیک نمایید. کد پیامک شده به موبایل کاربر را در قسمت: "کد دریافتی" ، درج نمایید و سپس بر روی گزینۀ: "ثبت" کلیک نمایید تا سامانه شما، راه اندازی اولیه گردد. توجه 3: سپس باید مدارک را ثبت نمایید. جهت انجام اینکار منوی: "پشتیبانی" را انتخاب و کلیک نمایید و سپس منوی: "ارسال مدارک" را کلیک کنید. راهنمای مربوطه را مطالعه نمایید. اسکن یا عکس پشت و روی اصل کارت ملی جدید کاربر، در یک صفحه و واضح و خوانا باشد. در صورت نداشتن کارت ملی جدید، تصویر کارت ملی قدیم به همراه فیش درخواست کارت ملی جدید را ثبت و ارسال نمایید. اسکن یا عکس صفحۀ اول و صفحۀ توضیحات اصل شناسنامه کاربر، در یک صفحه و واضح و خوانا باشد. اسکن و یا عکس سایر مدارک نیز باید واضح و خوانا باشد. در قسمت: "شماره کارت بانکی" ، باید شماره کارت بانکی کاربر را درج نمایید تا احراز هویت، انجام گردد. توجه 4: پس از مدتی، باید از تایید یا عدم تایید مدارک و شماره کارت بانکی ثبت شده، به روش زیر اطمینان حاصل نمایید: انتخاب منوی: "پشتیبانی" و سپس انتخاب منوی: "ارسال مدارک" . سپس از قسمت "لیست مدارک" ، مدارک و شماره کارت بانکی ثبت شده را پیدا کنید و تأید یا عدم تأیید (رد شدن) را مشاهده نمایید. در صورت عدم تأیید (رد شدن) هر یک از آنها، علت آن را مطالعه و ایرادات و اشکالات مربوطه را برطرف کرده و مجدداً ارسال نمایید و منتظر بررسی و نتیجه بمانید.
توجه 5: چنانچه به هر دلیلی امکان ثبت مدارک در سامانه، برایتان وجود ندارد، مدارک را از طریق یکی از راه های زیر، ارسال یا ثبت نمایید و سپس به پشتیبانی سامانه یا دفتر پیام کوتاه ملی اطلاع دهید تا مدارک شما را ثبت نمایند زیرا در صورت ثبت هر یک از مدارک مورد نیاز و یا واضح نبودن، ناخوانا و کمرنگ و مخدوش بودن مدارک، سامانه تأیید و راه اندازی نخواهد شد. (میتوانید از اصل کلیه مدارک مورد نیاز، اسکن رنگی یا از طریق گوشی موبایل، عکس رنگی با کیفیت بالا و واضح و خوانا تهیه فرمایید. در زمان عکس گرفتن، توجه نمایید که فلاش دوربین، خاموش باشد و هیچ نوری به مدارک، نتاید و منعکس نشود و سایه هم نیافتد و دوربین گوشی را عمود بر مدارک قرار داده و از بالا عکس بگیرید تا مدارک موجود در عکس، کج و مورب و زاویه دار نباشند): راه اول: ارسال مدارک از طریق "تلگرام" یـا "واتس آپ" به شماره موبایل: 09131407800 (آیدی تلگرام: SH_KHOSRAVI@) راه دوم: ایمیل به آدرس: smsmeli1@yahoo.com راه سوم: تیکت کردن از طریق سامانه خود: ابتدا کلیه مدارک مورد نیاز را بصورت جداگانه، در یک فایل zip در کامپیوتر خود ذخیره نمایید. سپس از طریق منوی: "پشتیبانی" - "ارسال تیکت پشتیبانی" ، فایل zip را انتخاب و ضمیمه و ارسال نمایید. چنانچه امکان کردن فایل را ندارید، باید هر یک از فایلهای مدارک را جداگانه از طریق یک تیکت، ارسال نمایید؛ بدینصورت که ابتدا فایل کارت ملی را ضمیمه و ارسال نمایید و دوباره همان تیکتی که قبلاً کارت ملی را ارسال کرده اید را باز نموده و اینبار فایل شناسنامه را ضمیمه و ارسال نمایید و به همین ترتیب ادامه دهید و منتظر پاسخ تیکت بمانید. راه چهارم: مدارک مورد نیاز را بر روی CD یا فلش ذخیره نمایید و سپس تحویل پشتیبانی یا دفتر پیامک ملی نمایید و یا از طریق اداره پست، ارسال نمایید و سپس از طریق سامانه خود، موضوع را تیکت و اطلاع دهید و منتظر پاسخ تیکت بمانید. توجه 6 : جهت کم کردن حجم عکس کارت ملی و شناسنامه، میتوانید از نرم افزارهای: Paint و یا: Microsoft Office Picture Manager استفاده نمایید.
توجه 7: در این سامانه جهت ارسال پیامک صوتی، از شماره خط سیستم، استفاده میشود و نیازی به خرید شماره خط اختصاصی ندارید.
توجه 8: چنانچه قصد دارید جهت ارسال پیامکهای متنی، از منوهای ارسال کشوری، ارسال به مشاغل و... این سامانه استفاده نمایید، نیاز به شماره خط سامانه دارید که میتوانید از طریق همین سامانه ایرانسل/صوتی، شماره خط اختصاصی مورد نظرتان را سفارش بدهید. لازم به ذکر است جهت ارسال پیامک بر اساس کدپستی و خیابان و منطقه، باید از "سامانه جدید" استفاده نمایید. |